Skieruj się w to miejsce jeżeli jesteś zainteresowany SEO.
Przedsiębiorstwa i administratorzy witryn internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podjęcie działań . Nie posiadając doświadczenia w problematyce SEO i nie obserwując regularnie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – kluczowe – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też osoby od content marketingu, programowania, kampanii Google Ads i grafiki, które służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Agencja SEO – przejrzystość jej prac jest kluczowa
Polskich agencji SEO jest bez liku. Czym kierować się podczas poszukiwań podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO nierzadko znajduje się dział z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwikłać oraz z jakimi branżami pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o harmonogramie zadań na nadchodzące tygodnie, jak również przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.
Inny zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dobranie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można znaleźć na własną rękę online, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej działaniach SEO czy o istotnych dla klienta artykułach czy usługach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za usługi firmy SEO – jakich ofert się wystrzegać
Z nieufnością warto potraktować agencje SEO, które sugerują rodzaj współpracy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wówczas, gdy frazy kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To nadal często spotykany rodzaj rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze sporym ryzykiem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt przy pomocy naruszania standardów ustalonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, więc dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne są wyższe nakłady finansowe, by opracować skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności zrealizować wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo niższe.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]