Zajrzyj tu, jeżeli interesuje Cię korzystna oferta private blog network.
Aby odbiorca wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej kolejne rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network, czyli kto wykorzystuje PBNy?
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są najczęściej używane jako jeden z komponentów szerszej strategii marketingowej, co warto mocno zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, nazwa oraz adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w internetowym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Następna ciekawa metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, przydatne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z bieżącymi wydarzeniami, prawem, inwestycjami oraz zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO