Pozycjonowanie dla początkujących

Pozycjonowanie dla początkujących

Sprawdź, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron www.

Znamy 3 główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Światowe Dni Młodzieży lub Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Następny typ pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie niższa konkurencja. Istotne jest również to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Philips S5400 szara,
– telefon Samsung Galaxy S8 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– miasto (przykładowo “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Stare Miasto”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do osób rezydujących w danym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy firma ma mały budżet reklamowy i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]